Kas naudingiau: bėgimas ar ėjimas?

begimas-61181795Lawrence Berkeley nacionalinės laboratorijos Kalifornijoje atstovai nusprendė išsiaiškinti, kas naudingiau sveikatai: ėjimas ar bėgimas.

Specialistai ištyrė apie 33 000 bėgimo mėgėjų ir 15 000 reguliariai ėjimu sveikatos tikslais užsiimančių žmonių sveikatos būklę. Pasirodė, kad ir einant, ir bėgant mažėja hipertonijos, diabeto, širdies ligų išsivystymo rizika, mažėja cholesterino kiekis.

Kai kuriais atvejais ėjimas netgi naudingiau nei bėgimas. Medikų skaičiavimu, širdies ligų rizika ėjikams sumažėja 9,3%, bėgikams – 4,5%. Bėgimas sumažina pirminės hipertonijos riziką 4,2%, ėjimas – 12,3%. Bėgikų kraujyje aukštas cholesterolio lygis būna 4,2% rečiau, o ėjikų – 7% rečiau lyginant su kitais žmonėmis.

Nustatyta, kad žmogus gauna vienodą naudą iš 4,8 km bėgimo ir 6,9 km ėjimo. Pirmuoju atveju tam bus skirta apie 38 min, antruoju – apie valanda penkiolika minučių.

„Ėjimas gali būti priimtinesnis kai kuriems žmonėms, nors tie, kurie bėgioja, įveikia didesnius atstumus nei ėjimo mėgėjai“, – sako vienas tyrinėtojų daktaras Paulas Williamsas.